lördag 9 oktober 2010

Kameler och Oryxar…

Då var det lördag och snart dags att slänga sig i halmen inför en ny jobbvecka.

Det har varit en händelserik helg må jag säga. Kort så har vi hunnit med en mystorsdag med lugn och ro, en utflykt ute på landsbygden, en brunch med goda vänner och inhandling av städsaker inför första besöket av vår hushållerska Antonia imorgon.

Utflykt till kameler och Oryx(ar)

Fick ett tips på jobbet om ett ställe där dom anordnar kameltävlingar. Så jag tänkte att jag tar med familjen dit och tar en titt. På Fredagen satte vi oss i bilen och körde. Det kändes som en lång väg men det var bara en liten tripp på typ 4 mil (Måste vara vägarna och alla rondeller här). Jag berättade inte för Thea och Sandra vad jag hade i görningen, Thea höll på o spricka i rumpan så nyfiken hon var :)

Väl framme så upptäckte vi att allt var stängt. Av vilken anledning har vi inte en aning om :) inga snygga informationsskyltar här inte…kan var för att det var fredag…Vi får försöka ta oss dit en annan gång, lite bilder blev det iallafall.

 
Jag och Thea tog oss in i Oryx området för att kolla läget, då kom det en något uppjagad man och började grymta och vifta med armarna. Vi förstod snart att vi nog inte var välkomna här så vi fick snällt ta o gå därifrån. Thea undrade varför dom hade så många djur om man inte fick titta på dem…klok hon…det kan man verkligen undra :)
 
På vägen tillbaka var vi tvungna och tanka bilen och ta ut lite kontanter. Först tänkte jag parkera bilen och gå och ta ut pengar. Men i sista sekund såg vi att en lokal Qatarier körde bilen ända fram till automaten och tog ut pengar sittandes i bilen…drive-through-ATM, gotta love it :)

 

 
Senare blev det ett kvällsdopp och lite fredagsmys med pizza :)

 
Idag lördag var vi på Brunch hos amerikanarna (Christina och James). Man ska ta med sig något smaskens så vi tog med oss råstekt potatis :) Allt var jättegott och som vanligt var det mycket trevligt sällskap.

Innan dess så gjorde vi något mycket speciellt, vi provade att ge Lucas lite vanlig mat, det blev morotspuré. Jätteduktig var han och verkade tycka det var helt ok, om man jämför med när vi provade med Thea dvs. hon tyckte det var förfärligt.
 

3 kommentarer:

  1. Vilka utflykter ni har varit på, det måste vara en upplevelse eller....Så ni ska hushållerska vilken lyx, är det dyrt?Lucas verkar till att tycka om maten,lite undrande bara.Ni verkar till att det mysigt iallafall.Hoppas ni kan träffa kamelerna en annan gång, iallafall för Thea.Längtan efter er är stor.
    Kram
    Mamma mormor och svärmor.
    Hälsa alla

    SvaraRadera
  2. Hej hej!! Vilken härlig bild på tjabo:) saknar den lille spillevinken!! Ge han en kram från mig!! Ta hand om er mina älskade vänner!! Puss o kram

    SvaraRadera
  3. HAN E JU SÅÅÅÅ SÖT!!!

    SvaraRadera