onsdag 6 oktober 2010

Hektiskt schema

TIll att börja med måste jag berätta om en sak som är både tröttsam och härlig på samma gång, i Tisdags kommer jag ut till bilen 6:25 på morgonen. Sen som jag var så stressade jag ut ur uppfarten och vad upptäcker jag 5 meter senare, jo att jag har fått punktering!
Som tur är så finns det vänliga själar här på compoundet, en dansk kollega plockade upp mig och gav mig lift till kontoret.

Väl på kontoret så undrade jag vad jag skulle göra nu, jo du ska ringa till Shakeel sa dom. Sagt och gjort jag ringde till Shakeel och 5 minuter senare så är en trupp däckbytande pakistanier beställda senare på eftermiddagen så sitter det 4:a nya däck på bilen och vi kan köra iväg på vår middag i souqen. Det är ett tufft liv i som expat här i Qatar vissa dagar måste jag säga!

Hur ska man kunna komma tillbaka till kalla Sverige? Här behöver du inte tanka bilen, du behöver inte tvätta bilen, du behöver inte byta däck, du behöver inte tvätta, du behöver inte stryka, du behöver inte städa huset, du behöver inte diska kommer blir en tuff omställning, hehe.

Nåväl, Idag så testade vi en ny affär vid storhandlingen, Giant Store, en trevlig butik som känns betydligt mer prydlig och lyxig än CarreFour som vi annars brukar handla i. Jag och Thea har så himla skoj åt en speciel sak som finns i dom här affärerna. Man hittar det vid köttdisken :)

Rumpor :)

Grisrumpor som Thea säger, men vi kom fram till att det inte är grisrumpor utan det måste vara fårrumpor eller något i den stilen :) Gris är ju som bekant förbjudet i detta land.

Efter att vi inhandlat vår mat så tyckte vi att vi var värda lite mat, det blev Burger King för Thea och Oriental Express för oss.
Thea åt sin favoriträtt Kycklingbitar och pommes medan jag och Sandra tog oss lite stekta nuddlar, kyckling och vårrullar. Lucas intog i vanlig ordning sin favorit modersmjölkersättning…


Just nu när jag skriver detta sitter Sandra o tjattrar med tanterna (och Rogge) hemma i Sverige. Dom verkar ha trevligt (Finns det plåster för öronen) hehe, nej skojar bara.

Det är skönt att vi har möjligheten att ringa, jag får också skärpa mig och ringa mina nära och kära, men man har så lite tid och så mycket som man vill göra :) men men det kommer jag lovar.


Hej svej så länge!

3 kommentarer:

  1. tjena Mathias låter som du kan anställa mig när ni kommer hem??
    ha det bra hälsa

    SvaraRadera
  2. Jag får oxå ha plåster... Massa kacklande!! Hoppas livet leker!! Kram på er allihopa:)))

    SvaraRadera
  3. Ja min älskade son blir inte lätt att komma hem till vardagen igen haha, men trösta dig det är ett tag tills dess..
    Är så himla roligt att se och läsa att ni alla trivs och mår så bra, Sandra var ju så tveksam men tror nog inte hon ågrar att hon tog chansen att åka med. Hon lever lyxliv och är väl värd det nu har hon verkligen tid för trollbarnen :)
    slipper vad jag förstod att göra dom dagliga tråkiga sakerna som städ o tvätt måste vara Underbart.
    Fina bilder på ert boende jaja vad kan man säga mer än att man är VÄLDIGT AVUNDSJUK..Men jätteglad för eran skull..

    kramkram på er alla

    SvaraRadera