söndag 3 oktober 2010

Helgen!

Jaha då har även den här helgen försvunnit i ett nafs. När Mathias är hemma är allt som en hel semester känns det som. Härligt.

I torsdags var vi på den där svenskträffen som jag berättat om. Ska inte vara allt för dum, men om jag uttrycker mig milt, så kändes det inte riktigt bra. Ingen skoj kväll direkt. Mathias höll verkligen med mig. Jag som trodde vi skulle få sån kemi bara för att det var svenskar vi skulle träffa, men ack nej.

I fredags var vi hemma hos en på Mathias jobb. Där snackar vi mycket mer avslappnat. Trevliga människor och en trevlig kväll. Även det svenska paret vi träffat var där, så det var skönt att få prata lite svenska också bland all engelska. Barnen var hemma hos amerikanarnas maid, så vi var på festen själva. Det kändes jobbigt först, speciellt med Thea eftersom hon inte kan engelska, men det hade gått bra. Båda sötisarna sov när vi kom för att hämta dom.

Sen var det brunch hos amerikanarna igår. Också trevligt, men det märks att dom är från USA. Mycket av allting hehe. Brunch varannan lördag sen är det halloweenfest och sen är det….hehe. Grejer på gång hela tiden för dom.

Helgen har varit fullspäckad, så jag och barnen tycker det är skönt med en lugn dag. Eller jag tycker det iaf. Thea tjatar redan om poolen. Gissar på att det blir en tur dit senare.

Vi hade lite kul med lite tejp igår. Kanske inte så kul för er, men vi tyckte det var jätte roligt. Måste dela med mig av korten =)

Någon som ser likheten? :)
 

Söta va =)

4 kommentarer:

  1. hehe ja ger inga kommentarer på bilderna men ni har säkert haft roligt
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det fanns viss likhet, mer kan jag inte säga.Det är roligt att se att ni kan ha roligt med små resurser.Hoppas att man kan få prata med Thea i telefonen om den funkar.Ha det bra.
    Många kramar och pussar

    SvaraRadera
  3. ha vilka godingar, gud vad jag saknar er....pussa huliganerna från mig:)

    SvaraRadera
  4. Ja dom är för söta. Saknar er också så sjukt mycket. Kom hiiiiiiiiiiiit!!

    SvaraRadera