måndag 22 november 2010

Veckan som gått!

Som ni vet så har vi haft vårt andra besök från Sverige. Han har hunnit åka hem också vilket inte alls lika roligt, men vill man ha besök får man ta smällen att de faktiskt åker hem någon gång med. Tiden går bara så fort när man får besök, tyvärr.

Vi har iaf haft en jätte bra vecka. Mathias blev ju plötsligt ledig med, så det passade ju perfekt eftersom vi nu kunnat visa runt vår gäst mycket mer.

Första dagen åkte vi mest runt för att visa staden lite.

På kvällen hade jag och Mathias bokade biljetter till Brasilien vs Argentina matchen, så Vitek fick agera barnvakt vilket Thea uppskattade väldigt mycket. Ja Lucas också såklart.

Dagen efter blev det en tur för att se om vi hittade några kameler vi kunde fotografera. Är man i Doha kan jag lova att man hittar kameler bara man kör en bit in i öknen. Vi frågade om vi fick klappa dom, men vi valde nog fel gubbe att fråga för något klappande på kamelerna tyckte han minsann inte vi skulle. Vi fick bilder på dom iaf.

Senare på kvällen bestämde vi oss för att ta Vitek till souqen. Man måste ju ha sett den när man väl är här. Så där strosade vi runt lite och villade bort oss emellanåt, men vi hittade ut till slut. Vi åt på en jätte god italiensk restaurang där. Mathias mat fick helt klart full pott.

 





Lite bad i poolen har vi såklart också hunnit med. Bada måste man ju i denna värmen. Och även en god grillkväll. Mathias stod för köttet och såsen och Vitek för dom super goda potatisarna (ok Mathias din sås var super!). Att bara sitta ute och äta och prata det är gött. För jag antar att ni inte gör det i Sverige just nu va hehe =)

 







När Vitek är på besök bara måste man få bilen tvättad. Han gillar att tvätta bilar vilket jag inte kan förstå nöjet med, men, men det är ju min åsikt hehe. Bilen blev ren och fin iaf. Mathias hjälpte såklart till, men han förstod nog inte riktigt varför när man kan betala för att någon ska göra det åt en =)

 

 


 

När Camilla och Kristian var här skulle vi visat dom en park som ligger nära oss, men vi hann aldrig (kan vara pga allt pennletande, hehe), men, men vi hann visa Vitek iaf.

 

Hela dagen igår gick åt till att vara vid poolen medans Mathias jobbade. Vi var nog där i nästan 6 timmar, så jag såg ut som en kräfta när jag kom in, men det får man ju ta.

Vitek hade bestämt sig för att få ett foto på Mathias i jobbkläder. Jag måste ju skryta med att min man är riktigt snygg i sin arbetar outfit annars också såklart, men det är han extra fin i.

Innan Vitek skulle åka hem igår fick han och Mathias den briljanta idén att han skulle cykla till supermarket för att handla lite grönsaker till maten. Mathias skulle såklart köra efter med bilen för att fotografera det hela. Vitek tyckte liksom att nu när han ändå var i Qatar varför inte ha provat cykla här också haha. Galna människor man känner =)

 
Veckan har iaf gått jätte fort och det känns tomt när ens besök åker hem, men man får ta sig samman och fortsätta vardagen ändå. Innan idag sa Thea, jag saknar Vitek och jag kan ju inget annat än att hålla med henne.
 
Nu är det inte långt tills vi får träffa er alla igen, vi längtar så!

6 kommentarer:

  1. Ja ja vad kan man säga mer än att allt verkar underbart Jätteroligt att Mathias kunde vara ledig när ni hade besök.
    Barnen är bara för goa. Ja bra har ni det och det känns skönt att se, ni ser så nöjda ut.
    Snart kommer ni hem till kylan då kommer ni till verkligheten "skrattar" undrar hur Thea upplever det, hoppas vi får snö tills dess.

    kramisar från farmor

    SvaraRadera
  2. saknar ER ,vad bra du gjorde det Sandra!!!!Säg till Thea att jag saknar henne oxå!!men vi ses snart kramar till ER alla

    SvaraRadera
  3. Ni verkar som att ni har haft det riktigt mysigt, och att ni har det varmt fortfarande så att ni kan bada, klart vi kan också bada i regnet kanske inte lika skönt ha ha.....
    Snart är det vår tur att upptäcka lite av Qatar, det ska bli spännande.Nu går det fort (hoppas vi) tills ni kommer hem.
    Kram till er alla.Längtar så.
    Mormor och morfar

    SvaraRadera
  4. Håll i hatten!! Nu e pennletandet över.....(tror jag):)

    SvaraRadera
  5. Hej svejs!! Vilka fina foto tycker jag!! Ni är för Goa!! Men varför är inte du med så mycket Sandra? Nu är det snart den tionde o då får jag se mina små änglar igen(utom en för han kommer senare) det skall bli så skoj!!! Sitter o väntar i loppeboet varje kväll:) ha nu en underbar helg för det skall jag ha:) det blir brottning för hela slanten;) lite öl o grogg skall jag oxå hinna med! Puss o kram

    SvaraRadera
  6. Va trevligt me lite besök=) Skulle oxå vilja åka till er Araber. Kram

    SvaraRadera