onsdag 24 november 2010

Målarkurs!

För någon vecka sedan anmälde jag Thea till en “målarkurs”. Jag anmälde henne såklart för att hon älskar allt som har med målning och pyssel att göra, men för att göra något annat än att vara med mig hela dagarna och träffa andra barn. Det gick jätte bra och hon tyckte det var himla skoj. Hon är ju inte direkt osocial vår lilla tjej, så jag trodde inget annat heller.

Hon lär sig mer och mer engelska ord för varje dag. Bara ett ord i taget är ju framsteg. Tycker vi iaf. Innan vi åkte dit skulle jag berätta för henne vad toalett heter på engelska ifall hon skulle behöva gå dit under tiden. Jag hann inte berätta för henne för hon avbröt mig med att svara, det heter toilet =) Barn lär sig utan att man vet hur hehe.

Theas fina kreationer från målarverkstaden =)

3 kommentarer:

  1. Den lilla stjärnan e ju en riktig konstnär:)....toppen för henne o få göra detta, kanske det som har behövts för att hon inte ska driva sin mor till vansinne....;)

    SvaraRadera
  2. hon är hur duktigt som helst,jädra tjot på henne;;;;kanske kanske inte

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara konstverk hon har gjort,hon är en toppentjej,detta är något som passar henne perfekt.Det var även roligt att hon börjar snappa upp lite engelska också.
    Många pussar och kramar Thea.Nu ses vi snart, vi längtar.
    Hälsar även till er andra,räknar ner dagarna nu.
    Mormor och morfar

    SvaraRadera