måndag 15 november 2010

Hajtandsjakt, tappade tänder och julklappsinköp!

Vi har ju inte berättat om vår hajtandsjakt i fredags. Percy (en svensk) på Mathias jobb frågade om vi ville följa med till öknen och leta efter hajtänder. Vi hängde såklart med, men naturligtvis hittade vi inga hajtänder bara för det, typiskt.

Man hade lite ont i nacken efter allt letande =)

Efter vi letat och letat skulle vi packa upp vår matsäck, men vi tyckte det blåste för mycket för att äta i öknen. Ingen höjdare att ha fullt med sand på mackorna. Vi bestämde istället att vi skulle köra en bit och vi hamnade tillslut i en park ganska nära vårt hus. Jag, Percy och Thea skulle gå bort för att handla kaffe och gå på toaletten. Plötsligt ropar Thea, min tand, min tand. Där stod hon med blod runt hela munnen och vi alla undrade var tanden var någonstans. Den lilla rackaren hade på något konstigt sätt åkt upp i näsan på henne. Som tur var fick jag ut den.

En stolt Thea med sin HELA glugg =)

Annars flyter dagarna på här. Idag var jag och barnen och inhandlade lite julklappar. Känns väldigt märkligt att det snart är julafton och här går vi i 30 graders värme och tror det är sommar =)

Imorgon natt blir det ett besök på flygplatsen igen. Då får vi fin besök från Sverige igen, Vitek kommer och det ska bli himla skoj.

Nu blir det lite soffhäng med maken. Saknar er, men nu rusar dagarna fram och vips så är vi i Sverige =)

3 kommentarer:

  1. Nu kan man verligen kalla henne Britt mellan tänderna:) finns det hajtänder i öknen:) skall bli så härligt när ni kommer hem! Saknar er så mycket:( leka lite med den lille spillevinken:) börjar bli riktigt dystra tider här hemma.. Kallt o mörkt! Längtar till min långsemester och till min resa ner till er... Skall bli så skoj:) säg till Mathias att han handlar hem rikligt med beer:) puss o kram på er fam Stjernfelt

    SvaraRadera
  2. fan vad det känns bra!!! kramar ses om 29 timmar

    SvaraRadera
  3. Prinsessan har verkligen glugg mellan tänderna.Det ser häftigt ut i öknen,trodde att ni skojade när ni skrev att ni letade efter hajtänder.Ha det så bra, nu är det verkligen nerräkning.
    Stor Kram och Puss
    Mormor och Morfar

    SvaraRadera