söndag 14 november 2010

Beställning från USA

Dags för ett nytt inlägg…idag kommer tomten med goda nyheter må jag säga :)

Efter mycket velande så har jag äntligen lagt min beställning på B & H Photo Video!

Det var lite lurigt för att jag ska ha sakerna levererade till New York (Via Aramex) och mitt kreditkort är registrerat i Sverige, och jag bor i Qatar. Detta gör dem lite misstänksamma och de vill ha en massa kontroll uppgifter från mig. Jag fick maila deras försäljningsavdelning och lägga order via dem, de bad mig faxa mitt kreditkortsnummer till dem, förmodligen för att kolla så jag talar sanning om att jag befinner mig i Qatar, när detta väl var gjort så la dom ordern snyggt och prydligt till mig :)

För er som inte vet, Aramex är en tjänst som fungerar som så att BHPhoto skickar grejerna till New York där Aramex har sitt kontor. Aramex skickar sedan grejerna till mig här nere i Qatar. På så sätt så tror BHPhoto att jag bor i New York, så jag kan beställa från sajter som bara levererar inom USA. Allt detta för en engångssumma på 35 dollar :) och frakten från USA till Qatar förstås. Aramex finns även i England…

Ordern innehåller en Mac Book Pro, en iPad WiFi och en iPod Touch. Så om 1 vecka ungefär så är jag minsann med Mac. Billigt var det också :) om man jämför med Sverige dvs…

iPod Thouchen ska Thea få i julklapp…så vi äntligen kan få ha våra telefoner ifred…hon bara älskar Plants vs. Zombies :). Datorn och iPaden ser jag som en julklapp till mig och Sandra :)

Plants_vs_Zombies

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar