torsdag 16 september 2010

På plats i Qatar - Doha!

Ja då var vi som sagt på plats här i Doha. Flygresan hit gick väldigt smidigt. Trodde att de 6 timmarna det tog att flyga hit skulle bli väldigt långa, men tvärtom tyckte jag det gick ganska fort ändå. Vi satt längst fram i planet vilket innebär extraplats för benen, inte för att jag har så långa ben, men ändå skönt med extra utrymme. Lucas fick en liggdel som de fäste i väggen. Där låg han skönt och sov. Thea tittade mest på film och ritade. Väl framme på flygplatsen blev vi körda till hotellet där Mathias bott under de 3 veckorna han var här själv. Där skulle vi sova till dagen efter då vi skulle vidare till huset vi bor i nu. Här ska vi stanna ca 1 mån för att sen flytta till ett annat hus där vi ska bo resterande tid. Kan fortfarande inte fatta att vi faktiskt ska stanna här tills nästa år, känns som jag är på semester just nu.

Vi är som sagt nu installerade i vårt hus. Väldigt fint hus, men känns lite stort för oss. Bara att vänja sig antar jag. Igår kändes det lite läskigt att jag skulle vara helt ensam i huset med barnen, men det har gått bra. Jag och Thea bestämde oss imorse för att leta upp poolen som skulle finnas här, vi hittade den =)

Just nu sitter vi bara och tar det lite lugnt, lär nog bli endel av det antar jag. Lovar att lägga ut bilder så fort Mathias visat mig hur man gör. Tills dess hejsålänge!

3 kommentarer:

  1. Allt låter underbart. Skönt att ni kommit på plats och att det gick så bra med barnen. Ja Sandra det låter så lyxigt men det tycker jag ni är värda, bara att njuta av läget eller hur. Ja du får be maken visa hur du lägger in bilder, tror vi är ganska många som är nyfikna på hur ni har det. Och fortsätt skriva här jättekul att följa. Blir som en dagbok för er, minne för livet. Och ni stillar många nyfikna goa vänner här hemma i höstrusket. Kram på er alla svärmor Kjelle hälsar oxå.

    SvaraRadera
  2. Du kommer att klara detta galant Sandra..men det känns som om man sitter och räknar dagarna tills vi ses igen:)! Ska bli spännande att se lite bilder. Krama alla från mig!
    Puss puss

    SvaraRadera
  3. Hej på er!
    Så skönt att allt gått bra med flygresan, tänk om man kunde sova som lille Lukas!!! Så mysigt de ser ut i poolen vad avundsjuk man blir.
    Då kanske du kan handla julklappar till min Elise i Kitty affären (ha ha)
    Ha det fortsatt gott! Kramisar Britt

    SvaraRadera