fredag 17 september 2010

Första veckan i bilder

En liten sammanfattning av vår första vecka i Qatar.

Vår resa började i Köpenhamn, Kastrup. Gate D101 var vår gate, känns som man går flera mil på denna flygplatsen :)

Flygresan gick toppenbra, Thea var superduktig och Lucas kunde sova gott i sin lilla säng som vi fick. Qatar Airways vet verkligen hur man gör för att döda 6 timmar i en flygstol :)

 

 
När vi anlände i Qatar så var vårt hus inte riktigt färdigt för inflyttning. Vi fick istället ett rum på Ramada Plaza hotell och tillbringade dagen vid poolen :)
 

 

 
Torsdagen var jag tvungen att arbeta, och Thea, Lucas och Sandra var tvungna att klara dagen i nya huset helt själva. Tror dom klarade sig ganska bra vid poolen iallafall :)
 

 
Första helgen med familjen i Qatar! Nu känns det som man har semester 2 dagar i veckan :) En dag hemma med frukost, bada i poolen och lunch är inte helt fel…Nedan hittar ni lite bilder på vårt hus här i El Fereej området.
 

 

 

 
Nu i eftermiddag drar vi iväg o handlar lite till huset igen och sen blir det Fredagsmys (Torsdagmys) med Tacos :) Och kanske en film.

3 kommentarer:

  1. Jaja Kan man bli mer än avundsjuk. Attans så gött det ser ut. Försökte kommentera bilderna men jag lyckades inte :(
    Men ser ju mest ut som att ni är på semester hehe även Herr Stjernfelt. Ack ack avis är jag.
    Kramis på er ha en fin helg, dumt sagt kan ni ha annat i den miljön. Här regnar o blåser det:( Puss på er mamma svärmor o farmor....

    SvaraRadera
  2. Jag saknar dig redan Thea.
    Lekplatsen ser jätteskojig ut!
    Kram från Glenn :)

    SvaraRadera
  3. Anette sa..
    Det ser mysigt ut både i huset och vid poolen.
    Jag känner mig lite avundsjuk,tänk att få komma bort från detta oväder vi har hemma.Toppen att få se lite bilder där ifrån. Har inte tid att skriva mer nu, ska se idol, förresten jag ska hälsa från Monica hon ringde i kväll.Vi hörs antingen här eller per telefon.
    Hälsa alla.
    Många pussar och kramar från mamma och pappa
    (Mormor,morfar, svärmor och svärfar)

    SvaraRadera