måndag 2 augusti 2010

Åker ner!

Nu äntligen kom beskedet, dom vill att jag åker ner och hjälper till!

Det fungerar så här att jag arbetar som konsult anlitad utav Maersk Oil under 1 år. Jag kommer vara anställd utav en kompis i Danmark som redan varit där nere och arbetat tidigare. Smidigt att slippa starta firma och allt vad det innebär.

Jag åker ner till Doha, Qatar den 10:e augusti och kollar läget. Träffar de jag ska arbeta med, får se hur vi ska bo och hur Doha är som stad. Jag stannar 3 veckor (kan bli färre) och då är Sandra lämnad själv med hus och barn, men det kommer gå jättebra. Som hon själv sa -"Fixar jag dessa 3 veckorna fixar jag allt" :) rätt inställning!

Tiden där nere ger mig tillfälle att känna på det hela innan vi bestämmer oss definitivt för att flytta ner. Ska iof. erkänna att det ska väldigt mycket till för att jag vi ska dra oss tillbaka...

Jag åker hem igen den 31 augusti och tanken är att hela familjen åker ner den 14 september. Det är fortfarande mycket som måste ordnas innan vi alla kan flytta ner. Jag och Sandra måste gifta oss och familjen måste byta namn och få nya pass. Detta kan medföra att vår flytt ner skjuts upp ett par veckor.

Vi ska även försöka klämma in Lucas dop mellan den 1 september och den 14 september :)

Vaccinering är också en sak som kan ställa till det, för familjen är det inga problem. För mig så kan det blir lite tajt, men det ordnar sig, kan kanske vaccinera mig nere i Doha :)

För er som undrar var Doha ligger så kan ni kolla här :)
google maps: Doha, Qatar

Location:Nöbbelövsvägen,,Sverige

2 kommentarer:

  1. Attans snitsig layout - har du gjort den själv? :)
    If so - om du tröttnar på programmeringstjofräset, kan du alltid slå dig in på designerbanan!
    Att det var mycket att stå i inför resan/flytten/det kommande kneget hade vi ju begripit - dock inte att det var SÅÅÅÅÅ mycket förberedelser - det märks att du haft ett "ansvarsfullt" jobb tidigare och att du är attans "strukturerad" (vad tusan nu DET innebär - egentligen...?!) - if you don´t mind my saying so ;)
    Hursomhelst - kör på med bloggeriet mellan jobbvarven - det är trevligt att läsa :D
    Vinkevink till den blivande fru Stjernfelt, Thea och Lucas!!!
    // Kjelle, låtsasfarfar av plast :)

    SvaraRadera
  2. Tack ska du ha :) händer inte så mycket här nere just nu pga. Ramadan...men skriver så fort jag har något matnyttigt!

    SvaraRadera