söndag 22 maj 2011

Vardag igen!

Här i Doha är det vardag igen. Helgen har precis passerat vilket är ganska trist tycker jag. Det är mysigt att ha Mathias hemma, men, men jobba måste man ju.Helgen har varit ganska lugn och skön.

I torsdags när barnen somnat beställde jag och mannen hem sushi, ja tro det eller ej jag har börjat äta det. Jag är ju dock lite speciell för jag äter det vare sig med soya, wasabi eller med pinnar. Ni kan ju bara tänka er hur det ser ut hehe, men gott är det. Sen såg vi den nya Varg Veum filmen, mycket bra.

I fredags bestämde vi oss för att testa badlandet som finns här i Doha. Det var helt ok för att få svalka av sig lite i denna hettan (ca 45 grader). Thea var nöjd och glad, ja Lucas också för den delen. Vi har fått två riktiga vattendjur. Tyvärr fick man inte fota där inne, så jag har inga bilder att visa. På kvällen åt vi en super god lasagne som min duktiga man lagat. Han är väldigt duktig i köket vilket jag verkligen uppskattar eftersom jag inte är så duktig och inte gillar det direkt. Efter maten dukade Thea upp hela bordet med fredagsmys. Vi åt nog en tiondel av det.

Igår tog vi oss en tur till city center för att fördriva tiden lite. Vi hittade en affär som hade dunder rea. Byxor för 5 QR, det är billigt. Där tillbringade vi en stund. Vi har tur som har så snälla barn.

En bra helg om jag själv får säga det hehe. Just nu sitter jag och väntar på att Trelleborg matchen ska börja. Oj, oj vad Göteborg kommer få stordäng =)
Ja förutom att vänta på den, så jagar jag ju Lucas emellanåt så han inte river ner allt här. Thea roar sig själv så himla bra, så henne behöver jag inte vakta. Hon är nöjd om man bygger lite lego med henne.

Både jag och Thea längtar till den 29/5 (morsdag och farmor Helenes födelsedag). Då åker jag och barnen till Sverige på besök igen. Lucas fyller ju 1 år den 10/6 och det vill vi ju såklart fira med släkten. Tänk att ett helt år har gått. Tiden går så himla fort. Vi stannar till den 13/6 sen åker vi tillbaka till Doha ett tag till.

I brist på nya bilder bjuder jag istället på en gammal bild på dom finaste barnen som finns. Älskar er!

Hoppas ni alla har en bra dag!

1 kommentar:

  1. Håller med det är dom tre finaste barnbarnen som finns, nu längtar vi efter ert besök i Sverige.Synd att inte Trelleborg kunde hålla ut, men bättre med 1poäng än inget.
    Många kramar
    Mormor och morfar

    SvaraRadera