söndag 19 juni 2011

Ett litet livstecken!

Hej hej på er!

Vi är som sagt tillbaka i Doha efter våran tur till Sverige. Tänk vad man kan uppskatta livet i Sverige när man är ifrån det ett tag. Nyttigt för alla att prova på tror jag.

Vistelsen i Sverige bestod mest av att bara njuta av dagen, träffa nära och kära, precis så livet ska vara. Thea såg jag inte mycket av under dagarna. Hon var mest ute och lekte hela dagarna vilket var så härligt att se. Anledningen till Sverige turen var ju att vi skulle fira Lucas 1 årsdag. Tänk vår lilla bebis har blivit ett helt år, galet. Kalaset kunde vi ha ute eftersom det var kanonväder. Trots “bara” kaffe och kaka tror jag alla var nöjda och glada!?

Som oftast när vi varit hemma har tiden gått så himla fort, så även denna gången. Så efter 2 veckors visit i Sverige var det dags att åka tillbaka på “semester” till Doha. Flygresan hit denna gången var ju kanske inte den mest lyckade. Dock fick jag avlastning med barnen HELA resan eftersom vi inte fick platser bredvid varann, men jag hamnade med en lite mindre rolig man bredvid mig. För er som är nyfikna kan jag berätta mer om det en annan gång =)

Ja, så nu är vi här igen. Helgen har precis passerat och Mathias jobbar igen. Vi roar oss så gott vi kan. Egentligen kunde barnen och jag stannat kvar i Sverige eftersom vi om 3 veckor åker tillbaka dit för RIKTIG semester tillsammans. Vi hade sparat in lite pengar och sluppit resan, men tiden tillsammans är ju viktigare faktiskt. Vi har lite planer på en resa tillsammans med några vänner, men vi får se vad som sker. Skönt ska det bli iallafall. Mindre skoj kommer det bli när semestern är slut och Mathias ska åka tillbaka till Doha, ENSAM. Hösten kommer bli tuff, jag vet det, men vi kommer säkert klara det!

Hoppas ni har det bra vart ni än är. Semester snart kanske!?

Puss o Kram!

1 kommentar:

  1. Vi har det bra,det är ju semester snart vädret kunde varit bättre,vi kan inte heller fatta att den lille bebisen fyllt 1år.Vi ses snart, hälsa alla nere i Doha och ha en trevlig midsommar.
    Många kramar
    Mormor och morfar

    SvaraRadera