lördag 7 maj 2011

Besök av Petra & Richard

Förr förra veckan hade vi jättetrevligt besök från avlånga Sverige bestående av Petra och hennes bror Richard.

Som vanligt blev det en massa poolhäng när jag arbetade, men Richard kör ju bil även utomlands så bilen fick dom låna ett par dagar för att kunna ta sig utanför compoundet :)

Gott om plats i vårt garage…

Ett besök eller två till souqn måste man ju hinna med under ett besök i Doha. Vi åkte dit på onsdagen för att få i oss lite mat. Det blev som vanligt den italienska restaurangen Sensi, jag tipsade om kalven och den var lika god som alltid, som extra krydda på moset fick vi sällskap utav Steen Uffe från kontoret! Richard pratade lite med papegojorna också så dom inte skulle känna sig så ensamma :)

På torsdagen åkte folket till museet för jag tyckte fan Richard ska ha varit på det när han varit i Qatar, han nappade och tvingade med hela klabbet. Det var trevligt tyckte han…vad dom andra tyckte kan ni ju tänka er själva…

Senare på Torsdagen åkte vi till The Pearl för att gå på restaurang. Dom serverar ju alkohol på restaurangerna där så det var ett måste! Det blev italienskt och maten var super men servicen var inte hundra…det verkade som om det var mer folk som arbetade än ätande gäster?!

På Fredagen blev det den obligatoriska ökenturen till Inland Sea, detta var en av våra absolut bästa utflykter i öknen, vädret var perfekt och platsen vi valde vid Inland Sea var helt perfekt! 10 poäng av 10 möjliga! Kanske var det sällskapet…vad vet vi?!

När man kör möt öknen paserar man radvis med uthyrningsställen för quadbikes (fyrhjulingar) och Richard blev såklart sugen…dagen efter ökenturen begav sig jag och Richard ner till Mesaeed igen för att hyra quads…riktigt najs var det fram till att jag tog mig en flygtur på cykeln…vi ljuger inte om jag flög 15 meter innan jag träffade marken och efter kom cykeln…jag hade änglavakt då jag endast fick lite skubbsår och en ömmande nacke pga. en sträckning eller 5…tar nog en stund innan jag ger mig upp på en sådan cykel igen.

Richard var nöjd och det är ju det viktigaste! Petra verkade också supernöjd för hon frågade Sandra om hon kunde få besöka igen :)

Inatt kommer det nya besökare! vi lovar att blogga lite oftare om vårt äventyr här nere!

Hej svej!

1 kommentar:

  1. Vilket fint inlägg..Vi hade en underbar resa..superskoj:)! Puss och kram

    SvaraRadera