lördag 29 januari 2011

The Pearl & Sing Star Party!

Igår tog vi en tur i det fina vädret till ett område som heter The Pearl. Det är ett område som är under uppbyggnad. Det är uppbyggt ute i havet. Riktigt fint och mysigt att promenera där. Det var alldeles lagom väder att promenera i. Vi tog ju såklart lite bilder.

Senare på kvällen var det lite party i Al Hambra. Närmare bestämt sing star party. Riktigt lyckad kväll om jag själv får säga det =)

Idag är det en riktig slappedag i Doha. Jag iaf är väldigt trött idag. Ikväll är det final i Asian cup, så då får vi väl ta oss ut på taket och titta på lite fyrverkerier. Hoppas ni alla har en bra lördag!

4 kommentarer:

  1. dem är så FINAAAAAAAAAAAAAA!!!! saknar kela med Lucas!!!!ha det bra

    SvaraRadera
  2. Hej
    Superkul blogg : )
    Ville bara fråga om ni trivs bra? Jag bor i uk men är från Gbg o vi ska ev flytta till dukhan , har ni hört något om dukhan eller kanske varit där? Det är min sambo som ev ska jobba på qp. Jag och vår dotter ska "bara" vara hemma. Hur är det att vara hemmafru där ; ) tack på förhand.
    Ha en härlig lördag!
    Malena

    SvaraRadera
  3. Hej Malena,

    Kul att du hittat till vår blogg :)

    Vi bor i Doha som ligger på Qatars Östkust. Dukhan ligger på västkusten ungefär 45 minuters bilfärd ifrån Doha. Vi har bra varit vid Dukhan 1 gång så vi känner inte till det så värst väl. Det är en industri stad till 100% med ett jätte compound om jag inte har helt fel. Jag tror nog att man kan trivas bra där. Trotts allt bara en kort bilfärd till storstan om man vill hitta på något där.

    Hittade denna länken http://www.qatarliving.com/discussion/dukhan-compound-07feb2007 där en annan person också undrar lite om livet här nere.

    SvaraRadera
  4. Ni verkar att ha det trevligt på ert singstars party,det behövs lite tjo och tjim emellanåt.Hoppas frun i huset har fått sova ut lite nu.Nu är det nerräkning tills ni får en ny gäst i huset som kan liva upp stämningen lite.Ha det gott vi hörs.
    Mamma och Pappa

    SvaraRadera