lördag 15 januari 2011

Besök Doha Zoo

Idag är det Lördag, vår ovärderliga Söndag. Sverige spelar sin andra match i handbolls VM och vi bestämde oss för att ta en tur till Doha's Zoo. När jag nämde detta blev Thea helt till sig –“Vi ska titta på zebrorna” skrek hon.

Och Zebror fick hon se bland alla andra djur som vi fick chansen att bekant oss med så som giraffer, rådjur (!?) lejon, tigrar, apor, sköldpaddor,en hel bunt fåglar och en massa andra fina djur.
 
Sandra såg för första gången i sitt liv en livs levande gama-nacke, hon hade inte klart för sig tidigare varför det kallas gama-nacke :)

Det är faktiskt första gången vi ser många av dessa djur I verkligheten. Zoo är vad zoo är…djuren ska ju vara i det fria men vissa dagar så kanske man kan få strunta i detta och njuta av dessa vackra djur i fångenskap. Och det är ju så att har man bott i Doha måste man ju ha varit minst en gång på Doha Zoo!

Efter besöket på Zoo så blev det en mellanlanding på Villagio för en sen lunch tillsammans med Percy. Sandra åt en supergod skaldjurssoppa, Thea åt helt otippat chicken nugets med pommes, Percy och jag tog vars en kalvschnitzel med pommes och svampsås. Gott och mäktigt vi har inte behövt äta mer denna dagen lördagen iallafall!

Nu sitter Sandra och skriver när Sverige krossar Slovakien I Handbolls VM. Man kan ju bara hoppas att dom tar sig hela vägen nu när det är på hemmaplan och allt. Nu får jag ta och se upplösningen av matchen…Sverige leder med 15 mål I detta nu så jag tror nog att dom tar hem denna matchen iallafall :)

Ha det supper så ses vi i värmen!

2 kommentarer:

  1. ledsen att säga men polen vinner över sverige!!!
    inte för att jag bryr mig!!! hälsa kram

    SvaraRadera
  2. Där verkar till att vara många djur i parken,vet ej själv vad gama-nacke är för något.
    Thea verkade att stormtrivas.Ha det så bra och så får vi hålla tummarna för Sverige.
    Ett extra + för fotografens fina bilder.
    Många kramar från Mormor och Morfar

    SvaraRadera