torsdag 30 juni 2011

Sandra 30 år!

Ja kan ni tro det. Denna damen har gått och blivit “TANT” som vissa tycks kalla mig. Själv tycker jag 30 är en helt perfekt ålder. Det låter snyggt och det ser snyggt ut när man skriver det, tycker ni inte =)

Dagen började med halv skönsång från min fina man. Får väl skylla på att det var tidigt på morgonen. Thea ville inte alls sjunga, men som sagt, det är ju tanken som räknas. Istället hade hon gjort en gudomlig frukost till mig (ostmacka och vatten) som jag fick i sängen. När man fyller år ska man ha frukost i sängen tyckte hon. Jag kan bara hålla med henne =)

Present fick jag också som hon och pappa varit och handlat, men hon hade valt ut den helt själv. Ett fint silverhjärta som hänger i en silverkedja. Hon e söt min lilla Thea. Mathias present fick jag vänta med tills han kom hem från jobb. I den låg det ett par vita converse skor som jag letat så efter. Dom har varit slut överallt, men han hade tydligen lyckats hitta ett par. Så nu e jag stolt ägare till två par converse, röda och vita =)

Förutom dom fina skorna Mathias köpt kom han hem med en stor födelsedagstårta. Ni som känner mig väl vet att jag inte är jätte glad för tårta, men cheesecake är ett undantag och såklart vet min fina man det =)

Trots att min underbara familj och nära och kära är så långt borta från mig, så fick jag så många gratulationer och tom. en och annan som sjöng för mig. Tänk vilken tur jag har som får ha så fina människor runt mig. Till på köpet tänkte dom skicka blommor till mig, men det gick inte. Istället hade dom bett Mathias gå in och köpa en bukett och ge mig. Allt detta för min skull. Ni betyder så mycket. Tack igen!

 

Dagen var hur bra som helst. Mer firande blir det ikväll med ett restaurangbesök med våra fina vänner här nere. Men ännu mer firande blir det nästa helg när jag i egen hög person kommer hem. Vi ses då!

2 kommentarer:

  1. Roligt att dagen blev bra fast du inte var i Sverige, Mathias har ju bra smak när det gällde buketten,den var toppensnygg och tårtan såg väldigt smarrig ut.Vi tänker på dig fast du inte är hemma i Sverige, det är du värd.Hoppas resturangbesöket blir en lyckad kväll, då ses vi nästa fredag.
    Kram mamma och pappa

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra!
    Ett försenat grattis på din 30-års dag.
    Hoppas jag är förlåten då jag tillbringat 4dar på sjukkhus, mitt lilla hjärta mådde inte så bra, men nu är jag hemma igen och fick 4vec.extra sem.
    Hoppas du hade en bra födelsedag,välkommen hem igen.
    Jätte kramar Britt <3

    SvaraRadera