fredag 21 maj 2010

Qatar? Vad är det?

Fick i veckan ett erbjudande att arbeta i Qatar i 12 månader...Underbart kan tänkas men om man har en familj att tänka på så krävs det en hel del fundering som ni kanske kan förstå :)

Min första tanke var så klart hur mycket kommer vi att tjäna på den här resan? Qatar är ett land där dom valt att inte beskatta folk som arbetar...

När jag kommit hem och pratat med min sambo så fick hon ner mig lite på jorden :) Det finns ju faktiskt en hel del att tänka på. Thea (Min äldsta dotter) ska ju börja i skolan till hösten (iof. bara förskola) och vi ska ha en liten bebis nu i Juni.

Hur gör man med Lägenheten? Ska man behålla den eller ska vi hyra ut den i andra hand?

Vi måste gifta oss för att Sandra ska få uppehållstillstånd. Vi har förlovat oss och ska gifta oss men inte i rådhuset var det tänkt som det blir nu. Men här har vi ju möjlighetet att gifta om oss när vi kommer hem och ha en hejdundrans fest efteråt ;)

Vad finns det för möjligheter för en "hemma-fru" i Qatar för att fördriva tiden?

Jag håller på för fullt nu och reder ut mycket av det praktiska och ska försöka hålla den här bloggen uppdaterad med vad jag kommer fram till.

ma'a as-salāmah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar